Jelenia Góra

Blog

Blog Michała Rażniewskiego

Zimowy spacer

Wybraliśmy się dzisiaj na spacer w góry. Wjechaliśmy samochodem na Przełęcz Crośnicką i dalej już piechotą piękną ścieżką widokową, trawersując południowe zbocze Okola. Po lewej ręce mieliśmy wspaniały widok na masyw Łysej Góry i Grzbiet Południowy. No i oczywiście trasy narciarskie Mikrostacji Sportów Zimowych i Letnich. Oto las pod Okolem i Łysa Góra w całej…

Galeria wypraw

Kotlina Jeleniogórska i otaczające ją pasma górskie to moja mała ojczyzna. Moimi pasjami są: narciarstwo, turystyka rowerowa, fotografia, filmowanie i tworzenie stron internetowych. Na nartach jeżdżę zimą, rowerem latem, fotografuję cały rok. Na tej stronie udostępniam trasy jak również filmy z wypraw i wycieczek rowerowych (które stanowią doskonałe uzupełnienie dla jazdy na nartach). Przedstawiam video…

Pierwszy śnieg

Wstałem dzisiaj wcześnie i kiedy było jeszcze ciemno, poszedłem do miasta. No i mamy kolejny film o Jeleniej Górze.   Ranek był uroczy; najpierw poprószyło nieco. Filmowałem jeszcze puste uliczki, czasami ktoś mijał mnie w pośpiechu – do pracy. Spokojnie ustawiłem kamerę na statywie i zacząłem kręcić scenę za sceną. Światła w witrynach sklepów wyraźnie…

Jesienna Jelenia Góra

W listopadzie 2018 roku odbyłem kilka spacerów po Jeleniej Górze i wykonałem serie zdjęć w dzień i wieczorową porą. Większość z ręki, niektóre ze statywu (kiedy brakowało światła). Sporo zbliżeń wykonanych obiektywami długoogniskowymi. Staram się oddać piękno naszego średniowiecznego miasta. Pomimo braku o tej porze roku zieleni  pełno tu fotogenicznych modeli (mam na myśli domy…

W grudniowym słońcu

8 grudnia 2018 roku wybrałem się na krótki spacer po Jeleniej Górze z zamiarem nagrania materiału do kolejnego filmiku o moim mieście. Dwa tygodnie przed świętami śniegu jeszcze nie uświadczyliśmy w Kotlinie Jeleniogórskiej. Wszędzie szaro, nie za bardzo lubię ten okres przejściowy, kiedy jesienne kolory zanikają, a wszechobecna biel nie wiadomo kiedy zagości na dobre…

Ranek

Czasem warto rano wstać. Światło jest chłodniejsze, ale jednocześnie wystarczająco intensywne. W Kotlinie Jeleniogórskiej często występują mgły. Powstają one w nocy, kiedy temperatura spada i trwają do rana. Aby zrobić dobre zdjęcia lub nakręcić film wystarczy wspiąć się na wysoko położone miejsca. I już mamy Dolinę Pałaców i Ogrodów przykrytą delikatną mgiełką – dolinki są…

Okolice Jeleniej Góry

Z moich doświadczeń publikacji filmików na Facebooku wynika, że największą oglądalność zdobywają te trwające nie dłużej niż minutę. Z ciekawości sięgnąłem do internetu, gdzie znalazłem ciekawy artykuł. Okazuje się. że specjaliści od marketingu od dawna sprawdzają optymalny czas trwania filmików na portalach społecznościowych. Na podstawie zbieranych różnych danych stwierdzono ile powinno trwać idealne wideo udostępniane…

Plener w Sosnówce

To moja najkrótsza wyprawa rowerowa w życiu! Wybrałem się na kilka dni do Sosnówki. Obładowany sakwami na bagażniku (jak za niedawnych jeszcze lat). Aparaty, statyw. Z myślą, że spokojnie sobie zrobię trochę zdjęć. Po drodze zaliczyłem Cieplice i Park Norweski – korzystałem z pięknej jesiennej aury cieszącej oczy bogatą paletą barw. Nocowałem nad zalewem w…

Park w Bukowcu

10 października wsiadłem do autobusu linii nr 3 i pojechałem do Bukowca, aby uwiecznić na dysku park (jeden z pierwszych parków krajobrazowych na Dolnym Śląsku) i pałac. Piękną złotą jesień – las, stawy i ptaki… Dopisało mi szczęście – pogoda i warunki do zdjęć znakomita; było słonecznie i wietrzenie (miałem możliwość uchwycenia ruchu – poruszających…

Nowy rozdział w życiu

Dobra wiadomość: oglądalność Eskulap Name jest coraz większa; ilość polubień przekroczyła 1800. Zła wiadomość: skończyłem 65 lat i przeszedłem na emeryturę. Ale mówi się, że fotograf jest jak wino, im starszy tym lepszy. I tego się będę trzymał ;). Jeśli chodzi o uprawianie narciarstwa i zawodu instruktora, to muszę zwolnić nieco… Stałem się pacjentem kardiologicznym…